De filmmakers weten te boeien door twee clichés met grote kracht op elkaar te laten botsen. Aan de ene kant heb je Thijs – het lusteloze type dat vooral reageert op anderen en zelf geen initiatief neemt. Aan de andere kant heb je de mensen die hopeloos proberen iets van hun leven te maken. Zijn vader die naar Santiago de Compostella tracht te wandelen, zijn zus die ogenschijnlijk een perfect huwelijk heeft, zijn huisgenoot die zoekt naar de perfecte vrouw.Uitvergroting kan irriterenDe uitvergroting van beide kanten (lusteloos versus energiek) kan op momenten irriteren omdat het er allemaal te dik bovenop ligt. Dat maakt de film weinig subtiel. Naarmate de film vordert, wordt hij beter. Op weer een avond dat Thijs de wasmachine van zijn zus wil gebruiken, ontmoet hij de 16-jarige oppas Lisa. Het had de opening kunnen zijn van een slechte pornofilm of een open deur (mislukkeling ontmoet lief meisje en alles komt goed), maar dat gebeurt niet. De ontwikkelende relatie tussen Thijs en Lisa wordt het spannendste onderdeel van de film. Telkens als Lisa ergens moet oppassen is Thijs erbij. De lichte spanning (waar gaat dit naartoe?) houdt je als kijker wakker.Glimlach kan er vanafSchaterlachen zul je gedurende de 100 minuten speeltijd niet doen, maar een glimlach kan er regelmatig vanaf. Bijvoorbeeld als een oppaskind vastzit in een traphekje en Thijs olijfolie over het vastgeklemde hoofdje smeert. In een latere scène zit het kind alsnog vastgeklemd in het traphekje voor de televisie.Cijfer: 7.

We verloten 5x2 bioscoopkaarten voor 'Aanmodderfakker'. Meedoen kan tot 15 november.